Bifrostkyrkans församling är en Equmeniakyrka i Mölndal med visionen ”Vi vill söka Guds vilja med våra liv och leva så att alla finner och utvecklar en personlig relation till Gud genom Jesus Kristus.” Vi vill vara en öppen kyrka som erbjuder mötesplatser som, för alla åldrar, ger utrymme för tro och tvivel, aktivitet och ro.

Vi är en församling som:

• tycker att barn- och ungdomsarbetet är en viktig del av församlingens arbete
  • vill integrera olika åldrar och ha ett barn- och ungdomsarbete som innefattar hela spannet från små barn till unga vuxna
  • vill utgå från aktuella behov och utifrån dem arbeta långsiktigt
  • vill präglas av mångfald och verka i det mångkulturella område som vi är en del av
  • är levande, aktiv, personlig och värdesätter gemenskap
  • ligger i Mölndal med närhet till Göteborg

Vi söker dig som:

• vill arbeta på 100% som barn- och ungdomsledare eller barn- och ungdomspastor i vår församling
  • längtar efter att få utvecklas i din egen tro och stötta andra i deras
  • vill coacha och peppa våra ledare i en samordnande funktion
  • känner engagemang för att vara en del i de verksamheter som finns i församlingen
  • har erfarenhet av ideellt församlingsarbete och kanske har du gått bibelskola, studerat till pastor eller pedagog, även om det inte är ett krav

Församlingens barn- och ungdomsarbete bärs av BKU-rådet som aktivt arbetar med att utveckla och driva verksamheterna samt stötta den ungdomsanställda. I dagsläget finns ledare i alla grupper och vi tycker det är viktigt att stötta och utveckla dem. Därför anordnas kickoffer, gemenskapsdagar, och utbildningar för våra ledare. De verksamheter som vi i dagsläget bedriver är läxhjälp, barnkör, scout, Puls-innebandy, tweenies, tonår, söndagsskola och unga-vuxna-aktiviteter såsom kyrkluncher, retreater, lovsångskvällar och bönegrupper. Din roll som barn- och ungdomsledare blir att vara en del i verksamheterna och arbeta samordnande. Vi vill gärna forma tjänsten tillsammans med dig utifrån dina gåvor och intressen.

Låter det här intressant? Skicka din ansökan till info@bifrostkyrkan.se senast den 30 april 2017.
Har du frågor? Hör gärna av dig till personalansvarig Lars-Gustaf Hauptmann tel. 073-140 25 09 .

Vi ser fram emot din ansökan!