Tre Barytoner söndag den 3 september kl 18 i Bifrostkyrkan!

Nu på söndag den 3 september kl 18 sjunger Tre Barytoner i Bifrostkyrkan till förmån för Barnmissionen. Varmt välkomna!

Bakgrund

Tre Barytoner startade som en dröm i mitt hjärta om att hitta en möjlighet att nå ut till människor med det glada budskapet om Jesus och att berätta om Barnmissionens livsviktiga arbete. När Mikael Joumé blev anställd på Barnmissionen hade han lagt en karriär bakom sig från Malmö Operan. Vid flera tillfällen samtalade jag med honom om att hans erfarenhet som sångare skulle vara underbar att få använda i Barnmissionens tjänst.
Mikael Järlestrand och jag har känt varandra i många år eftersom vi tillhör samma församling här i Malmö. Jag har alltid älskat att lyssna på Mikael Järlestrand då han sjunger och Barnmissionen har haft förmånen att få jobba med honom i fl era olika projekt.

Jag har burit på en dröm att någon gång få möjligheten att sjunga tillsammans med Mikael men det har aldrig blivit av, förrän nu. Plötsligt en dag fick jag en idé om att det skulle vara härligt om vi alla tre kunde göra en konsert tillsammans och samla in pengar till Barnmissionen arbete. Jag presenterade min idé för Mikael Joumé och Mikael Järlestrand och till min stora glädje tackade de båda ja. Vår konsert blev en succé och gav mersmak både för oss och för andra. Vi bestämde oss för att göra några fler konserter tillsammans som sedan ledde till en hel julturné.

Bo Wallenberg

I sitt uppdrag som generalsekreterare är Bo ofta ute och möter människor och han har gjort sig känd som en estradör av rang. Med värme och humor kommunicerar han Barnmissionens viktiga arbete och den värdegrund arbetet utgår ifrån.
På sångrepertoaren återfinns pärlor från Sveriges kristna sångskatt, liksom örhängen av såväl Frank Sinatra som Christer Sjögren, gärna med en jazzig touch.

Mikael Joumé

Mikael har studerat vid Det Kongelige Musikkonservatorium i Köpenhamn och har tidigare arbetat på Malmö Opera. Idag arbetar Mikael som biträdande generalsekreterare på Barnmissionen och har gått från ett liv på scenen till kallelsen att arbeta med bistånd och mission.

Mikael Järlestrand

Mikael är en av Sveriges mest kända kristna sångare. Under mer en två decennier har han rest i såväl Sverige som utomlands och berört människor med sina sånger och det viktiga budskapet.
Mikael har gett ut åtta soloskivor och medverkat i många TV-program, bland annat fem år i rad i SVT:s julaftonsprogram “Julens sånger” med Carl-Uno Sjöblom, samt de senaste årens succéprogram “Minns du sången”.