”Bara hos Gud finner jag ro, från honom kommer mitt hopp.
Han är klippan som räddar mig, min borg där jag står trygg.
Från Gud kommer min hjälp och min ära,
Gud är min tillflykt min starka klippa. Sätt alltid din lit till honom,
du folk, öppna ditt hjärta inför honom. Gud är vår tillflykt.”  Ps 62:6-9

Det är grått ute och det känns lite grått även inombords. I torsdags fick vi direktiv från Equmeniakyrkan och råd från Folkhälsomyndigheten att avstå från fysiska möten och vi beslöt då följa dessa riktlinjer och pausa alla fysiska möten.

Efter några månader då vi glatt oss åt att få se varandra och fira gudstjänst tillsammans får vi backa igen. Det är inte det vi önskar men vi får acceptera situationen och göra det vi kan.

Nästa söndag, den 8 november, är det gudstjänst igen. Gudstjänsten kan du se på vår hemsida. Vi ser också över möjligheten att låta kyrkan vara öppen en stund under de närmaste söndagarna för att få möjlighet till bön, förbön och ljuständning.

Mer information kommer och den kan du hitta under Bifrostkyrkans kalender.

Det vi kan säga nu är att det kommer att bli gudstjänster den 8/11 och 15/11 som sänds via hemsidan och i ett enkelt format. Efter den 19/11 vet vi mer hur det blir framåt. Vi tar en bit i taget nu.

Gudstjänst kommer vi att fira oavsett om det sker fysiskt eller digitalt.

Följ det som händer på hemsidan, fortsätt be, fortsätt visa omsorg genom t ex telefonsamtal och fortsätt ge din gåva till församlingen, Swish 123-326 51 88 eller Bg 371-5109.

Vi får be med Sinnesrobönens ord:

”Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.”

EvaMarie Brännström
Pastor och föreståndare i Bifrostkyrkan