Scout i Bifrostkyrkan!

Varmt välkommen på scout i Bifrostkyrkan!
Vi träffas på tisdagar mellan 18:30-20:00.

Bifrostkyrkans scoutkår
I vår scoutkår är alla från åk 2 och uppåt välkomna!

Vad gör man på scout?
På scoutkvällarna inleder vi alltid med en samling där vi går igenom vad som kommer hända under kvällen. Sedan delar vi upp oss i våra patruller och gör olika aktiviteter, ibland alla tillsammans och ibland varje patrull för sig. Till exempel lär vi oss om knopar, eldning, knivkunskap, matlagning, sjukvård mm. Vi hinner också med en massa kul lekar så klart!
Ibland åker vi på hajker eller läger och sover över. Det händer även att vi gör kortare eller längre vandringar.

Scouting på kristen grund
Bifrostkyrkans scoutkår är en del av Equmenias scoutverksamhet. Equmenia har som motto: ”Där barn och unga växer i gemenskap med varandra och Jesus”. Scouting är ett väldigt bra sätt och metod för att förverkliga detta mål där barn och vuxna tillsammans samtalar och löser såväl enkla som svåra problem.

Scoutskjorta
Vi vill gärna att alla scouter har scoutskjorta och halsduk på sig på våra träffar. Det går att beställa på https://www.scoutshop.se/scoutdrakt/skjortor.

Medlemskap och terminsavgift
Vi vill att alla som är med i scout ska vara medlemmar i Equmenia Bifrostkyrkan (kyrkans barn- och ungdomsarbete). Om du vill bli medlem, kontakta oss.
Equmenia Bifrostkyrkan har en terminsavgift på 200 kr/termin och då inkluderar den även en försäkring för tiden på scout.
Swisha till 123 326 51 88  eller sätt in betalningen på BG: 371-5109 och skriv ”Scoutvt2024<Scoutens namn>”. i meddelandefältet.

scout@bifrostkyrkan.se
Instagram: @Bifrostkyrkansscout

Telefonnummer till ledare:
Ester: 072-2229936
Frida: 073-6821800

Vårt kårrop
Bifrostkyrkan vid rondellen,
bästa plats av alla ställen
där finns scouterna med sting,
se er bara runt omkring
Mölndal – Mölndal – Mölndal